مشکلات رایج تلویزیون و نحوه عیب یابی آنها در خانه

تلویزیون های ما به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند، سرگرمی، اخبار و موارد دیگر را برای ما فراهم می کنند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، تلویزیون ها گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند. قبل از اینکه با تعمیرکار تماس بگیرید، ایده خوبی است که برخی از مشکلات رایج تلویزیون را در خانه عیب یابی کنید. در این راهنما، متداول‌ترین مشکلات تلویزیون را بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌های گام به گام برای کمک به شما در راه‌اندازی مجدد تلویزیون ارائه می‌کنیم:

  1. تلویزیون برق ندارد /  تلویزیون روشن نمی شود…

مراحل عیب یابی:

  • منبع تغذیه را بررسی کنید: مطمئن شوید که سیم برق به برق وصل است و پریز برق کار می کند.
  • سیم برق را بررسی کنید: شاید سیم برق دچار خرابی و یا قطعی شده است.
  • کنترل از راه دور را امتحان کنید: دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور را فشار دهید تا مشکلات ریموت را برطرف کنید.
  • برق را جدا کنید، منتظر بمانید و وصل کنید: گاهی اوقات، یک چرخه برق ساده می تواند مشکل را حل کند. تلویزیون خود را از برق بکشید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید.
  1. بدون سیگنال: تلویزیون پیام “بدون سیگنال” را نشان می دهد …

مراحل عیب یابی:

  • منبع ورودی را بررسی کنید: مطمئن شوید که منبع ورودی را درست انتخاب کرده اید، که با دستگاه متصل شما مطابقت دارد. (مثلا وصل ورودی به HDMI1 و انتخاب همان (HDMI1) در منبع ورودی تلویزیون )
  • کابل‌ها را دوباره وصل کنید: مطمئن شوید که همه کابل‌های دستگاه‌های خارجی (جعبه کابل، کنسول بازی) به طور ایمن وصل شده‌اند. (در صورت امکان کابل را عوض کنید.)
  • اسکن کانال ها: اگر از آنتن استفاده می کنید، برای شناسایی کانال های موجود اسکن کانال را انجام دهید.

 

  1. خش خش صدا یا بدون صدا: شما تصویر دارید اما صدا ندارید، یا صدا تحریف شده است.

مراحل عیب یابی:

  • منبع ورودی را عوض کنید. (تعویض ورودی (مثلا) از HDMI به فلش)
  • دستگاه‌های خارجی را بررسی کنید: اگر از بلندگوها یا نوارهای صوتی خارجی استفاده می‌کنید، از عملکرد و اتصال صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.
  • تنظیمات صدا: تنظیمات صوتی تلویزیون، از جمله گزینه های صدا و خروجی صدا را بررسی کنید .(گاها خروجی صدا از بلندگوی داخلی به دستگاههای خارجی مثلا ساندبار تغییر داده میشود.

 

  1. مشکلات صفحه نمایش: مشکلات صفحه نمایش، مانند خطوط، سوسو زدن، یا صفحه خالی.

مراحل عیب یابی:

  • کابل ها را بررسی کنید: کابل های شل یا آسیب دیده می تواند باعث مشکلات نمایشگر شود. در صورت نیاز آنها را بررسی و تعویض کنید.
  • بازنشانی تنظیمات نمایشگر: به تنظیمات تلویزیون خود دسترسی داشته باشید و تنظیمات نمایشگر را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید.
  • تست روی دستگاه دیگری: تلویزیون خود را به دستگاه دیگری (مثلاً پخش کننده DVD) وصل کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.
  1. مشکلات کنترل از راه دور: کنترل از راه دور کار نمی کند.

مراحل عیب یابی:

  • باتری ها را تعویض کنید: اغلب، مشکلات از راه دور به دلیل باتری های مرده است. آنها را جایگزین کنید و دوباره امتحان کنید.
  • جفت کردن کنترل از راه دور: در صورت فعال بودن بلوتوث، کنترل از راه دور را دوباره با تلویزیون جفت کنید.
  • استفاده از برنامه های تلفن همراه: اگر کنترل از راه دور فیزیکی مشکل داشته باشد، می توان برخی از تلویزیون ها را از طریق برنامه های تلفن همراه کنترل کرد.

6.اگر همه موارد بالا را امتحان کردید و جواب نگرفتید، در آخرین اقدام، تلویزیون را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه بازگزدانی کنید.

 

نتیجه گیری:

بسیاری از مشکلات تلویزیون را می توان با کمی عیب یابی در خانه حل کرد. با انجام این مراحل می توانید در زمان صرفه جویی کنید و به طور بالقوه نیاز به تعمیر تلویزیون حرفه ای نداشته باشید. با این حال، اگر ایراد همچنان وجود دارد با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش تعمیر در محل
برای ثبت سفارش فرم زیر را پر کنید